همانطور که می دانید شهاب سنگها اجرام بزرگ یا کوچکی از جنس سنگها هستند که روزانه چندین شهابسنگ از جو زمین عبور می کند ولی به دلیل خاصیت مغناطیسی اتمسفر زمین و وجود لایه ازون می سوزند و به ما آسیبی نمی رسانند.
ولی در صورتی که شهاب سنگها بزرگ باشند می توانند خسارات جبران ناپذیری را وارد نمایند گفته می شود که یکی از دلایل انقراض دایناسورها نیز شهاب سنگ بزرگی است که بعد از برخورد به زمین باعث کشتار جمعی دایناسورها در 65 میلیون سال قبل شده است.
در یک برسی زمین شناسی توسط دانشمندان در آفریقا دانشمندان به این موضوع پی بردند که شارژ منابع آبهای زیر زمینی با میزان بارندگی ارتباط مستقیم دارد و زمانی که بارندگی شدید است و آب زیادی بروی زمین جمع می شود منابع آبهای زیرزمینی شارژ می شوند.و بعد از خشکسالی ها که منابع آب زیر زمینی کاهش می یابد.بعد از بارش و پر شدن انبوه آب در سطح زمین معمولا یک ماه طول می کشد تا آبهای زیر زمینی به داخل سطح زمین بروند و در سفره های آب زمین ذخیره شوند [1]
در حالت عادی دریاها همیشه باد به یک سو می وزد و عموما امواج را به یک سوی هدایت می کند ولی وقتی دو جبهه هوای سرد و گرم به هم برخورد می کنند طوفان ایجاد می شود که در نتیجه طوفان امواج به چندین جهت مختلف حرکت می کنند و در نتیجه یک نوع تداخل امواج ایجاد می شود.در این تداخل مخرب امواج(امواجی که در خلاف جهت هم هستند) در یک ناحیه از خارج از مرکز یک توده موج بدلیل برخورد دو جبهه ایجاد می شود که در نتیجه آن کشتی هایی که ناحیه طوفان قرار دارند از چندین جهت مورد اصابت امواج قرار می گیرند در نتیجه تعادل خود را از دست می دهند.[1]
کاووش در مفاهیم باب اول ایقان، پژوهشگران در حوزهی بهائیت را با مکتبی علم ستیز که در بزرگترین و قدیمیترین کتابش مردم را به دوری گزیدن از علما و دانشمندان فرا میخواند روبرو می کند . آیینی که میگوید برای وصول به مدارج ایقان و عروج به معارج ایمان باید از علم و عقل و کتب و صحف علما چشم بپوشید و به همه چیز و همه کس پشت پا بزنید تا به عیون حکمت و علم سلطان احدیت واصل و نائل شوید که اگر گوش به حرف عالمی از علما بدهید و یا به کتابی از کتب آنها رجوع کنید از زلال وصال ذوالجلال محروم و مقطوع خواهید شد (فلتقدسن انفسکم یا اهل الارض...) و این سخن را از سید باب آموخته آن جا که میگوید: "فلتنقطعن عن کل علمکم و عملکم ولتستمسکن بمن یظهره الله..."
عبارت فوق مستند به اعظم و اقدم کتب بهائیت است که یک بهائی به هیچ وجه نمیتواند با آن بستیزد و آن چنان هم صریح و روشن است که قابل توجیه و تاویل نیست(و البته مجاز به تأویل وتفسیر هم نیستند زیرا تاویل و تفسیر متون رهبران در بهائیت مجاز نیست)